iftlogo.png MailContact
Mail Header

Infortraining nieuwsbrief

 
 

Beste @SubscriberName,

De vakantie zit er weer (bijna) op en we gaan weer uitgerust aan het werk om ook van de tweede helft van 2014 een succes te maken. In deze nieuwsbrief een blog over het belang van coachend leidinggeven, de klant aan het woord, nieuws over onze themaweken en meer...

bullets_red.jpg

BLOG: Geen tijd voor coachend leidinggeven?

coaching.pngRegelmatig komen we bij bedrijven in gesprek met leidinggevenden die graag willen dat we wat voor hun afdeling doen. Logische vragen die we dan stellen zijn: wat heb je zelf al gedaan en waarom is het jou zelf niet gelukt? Lastige vragen voor een manager.

Wij merken dat veel managers in de praktijk de focus hebben op alle werkzaamheden en projecten die lopen en dat men eigenlijk niet meer toe komt aan het leiden en coachen van een afdeling. Omdat medewerkers niet geleid worden, gaat iedereen het op zijn eigen manier doen en kan willekeur ontstaan. Maar de manager is veel te druk, wat dan? 

>> lees verder

bullets_red.jpg

Interview met Wijnand Akkerman - Directeur Wagenplan

Wat voor training hebben jullie gedaan en voor welke afdeling?

Infortraining _wijnand _akkermanVoor onze commerciƫle afdeling binnen WagenPlan Autolease heeft Infortraining een training verzorgd die gericht is op een betere onderlinge samenwerking, met het doel om klanten beter van dienst te zijn. De training had als thema "WagenPlan als samenhangend team."

Wat is jullie ervaring met de training?

Door de training zijn we als team naar elkaar toegegroeid. Een belangrijk element van de training was het presenteren van een beknopt levensverhaal. Daarin vertelde iedereen waarom hij/zij bij ons bedrijf werkt, wat hun hobby's zijn maar ook hun werkstijl, wat ze willen bereiken in het leven en ook wat ze nog nooit aan collega's verteld hebben. Doordat iedereen zich kwetsbaar opstelde kwam er al snel meer begrip voor elkaar en dat gaf direct een betere werksfeer. 

Wat voor resultaten zie je in de praktijk naar aanleiding van de training / Wat is er veranderd door de training?

Een belangrijk element is het aanspreken van je collega over bepaalde ergernissen. Dat blijkt bij ons in de praktijk best moeilijk. Sommige mensen gaan het uit de weg, andere zijn soms wat te direct waardoor de boodschap niet overkomt. 

>> lees verder

bullets_red.jpg

NIEUW: "Themaweken" voor blijvend resultaat

Infortraining _open _vragenZoals we in eerdere nieuwsbrieven steeds hebben benoemd is een training alleen vaak niet voldoende. Om de geleerde vaardigheden te laten inslijten is het van belang dat de medewerkers over een langere periode bewust bezig blijven met de in de training behandelde onderwerpen. Alleen zo wordt een medewerker 'onbewust bekwaam'.

Een van de mogelijkheden om deelnemers bewust te houden is het inplannen van'thema-perioden'. Hierbij wordt over een periode van bijvoorbeeld 2 tot 3 weken een concreet onderwerp centraal gesteld. 

 >> lees verder

bullets_red.jpg

Train ook waar je goed in bent

Afgelopen zomer hebben we kunnen genieten van het WK en van de Tour . Allemaal toppers die het beste uit zichzelf en uit het team willen halen. Topsporters die doen waar ze het beste in zijn! Daar ligt een belangrijke link naar het bedrijfsleven.

Bij aanvragen voor trainingen wordt vaak gevraagd om medewerkers te trainen op die punten waar ze niet goed in zijn. Zelden komt er echter een aanvraag om een medewerker te trainen omdat hij het zo goed doet en zoveel talent heeft.

De focus ligt op het verbeteren van wat niet goed gaat en minder op het ontwikkelen van waar we goed in zijn. Wij zijn veelal bezig om van een 4 een 6 te maken in plaats van een 7 een 9. Terwijl het laatste veel minder energie kost en veel meer oplevert.

 >> lees verder

Tourfoto.png

Met vriendelijke groet,

Maarten Klos

 
 

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Schrijf je uit.