iftlogo.png MailContact
Mail Header

Infortraining nieuwsbrief

 
 

Beste @SubscriberName,

Een nieuw jaar, een nieuw begin!

Buiten strijden de herfst en de lente weertechnisch met elkaar en zo werkt dat ook bij veel bedrijven. Goede tijden en spannende tijden wisselden elkaar af. Maar we krijgen steeds meer signalen dat bij veel bedrijven de lente voor de deur staat, dus op naar een mooi en succesvol 2016! 

Namens Infortraining wens ik een ieder een heel mooi, gelukkig, gezond, sportief, gezellig, succesvol, zonnig, warm, lekker, liefdevol, puur en leerzaam nieuwjaar met heel veel geluk!!

Veel lees plezier! 

bullets_red.jpg

UIT DE PRAKTIJK: Alles wat je aandacht geeft groeit, zelfs uw medewerkers! 

De afgelopen jaren hebben veel bedrijven heel hard gewerkt om hun hoofd boven water te houden. De crisis heeft er voor heel veel bedrijven behoorlijk ingehakt en er is veel veranderd. Er zijn bedrijven verdwenen en andere zijn behoorlijk gereorganiseerd om weer winstgevend te worden. Met alle gevolgen van dien.

Aandacht voor je medewerkers.png

Wanneer er rode cijfers geschreven worden, wordt er alles aan gedaan om de cijfers weer naar het positieve te trekken. We besparen op de uitgaven en we gaan nog harder op zoek naar nieuwe klanten. Met alle gevolgen van dien.

De aandacht verschuift van productie- middelen (PM) naar productie (P), zoals Stephen R. Covey dat zo mooi omschreven heeft. Met andere woorden, de focus komt bij de getallen te liggen en niet meer bij de medewerkers. Met alle gevolgen van dien!

Nu is de tijd om dat te veranderen!! Het dieptepunt van de 'crisis' is ondertussen bereikt en vanaf nu kunnen we weer stap voor stap gaan groeien.  En daarmee ook weer aandacht besteden aan het belangrijkste 'productiemiddel': de medewerkers!! 

>> lees verder

bullets_red.jpg

BLOG: Vechten jullie elkaar de ook de tent uit? 

In de afgelopen maanden heb ik met meerdere bedrijven mogen werken die in verschillende vormen bezig zijn om te komen tot zelfsturende en/of resultaatverantwoordelijke teams.

Vechtende hanen.png

In die trajecten zijn veelal de managers vervangen en worden teams begeleid door interne of externe coaches die ondersteunen bij zaken waar de teams tegen aan lopen. De vragen die ontstaan kunnen heel divers zijn. Dat kan gaan over hoe de financiĆ«n geregeld moeten worden, hoe om te gaan met ziekteverzuim, hoe te rapporteren aan het MT, over de personeelsplanning etc. Maar ook hele kleine vragen over bijvoorbeeld de inkoop van kantoorartikelen.

Allemaal praktische vragen waar men voorheen vaak niet over na hoefde te denken, omdat de manager dat onder zijn hoede had. Nu liggen die zaken allemaal binnen het team en wordt onderling overleg dus essentieel. 

>> lees verder

bullets_red.jpg

Interview met Emil Pleizier, directeur C24

Wat voor training hebben jullie gedaan en voor welke afdelingen?

_MG_2316_2616.jpg kopie.jpg

C24 is een particuliere alarmcentrale en alle medewerkers op de meldkamer zijn getraind. Onze medewerkers aan de telefoon zijn de stem en het visitekaartje van onze organisatie / dienstverlening.  Klantgerichtheid en service zijn onze USP vandaar de zorg voor telefonie. We hebben in verschillende groepen getraind op ondermeer klantgerichtheid, uniformiteit en inhoud van telefoongesprekken.

Wat is jullie ervaring met de training?

Door de training is ons team zich meer bewust geworden van het belang van een goed telefoongesprek. Elk telefoongesprek is een contactmoment met onze opdrachtgevers en dus een uitgelezen mogelijkheid om je te onderscheiden.

>> lees verder

bullets_red.jpg

Met vriendelijke groet,

Maarten Klos

 
 

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Schrijf je uit.